Saturday, September 8, 2018

last semester!

salam alaik!


lama sungguh saya tak update blog ni kan? sekarang masih lagi cuti semester. berbaki lg tempoh 2 - 3 hari hahaha. yes 2 bulan cuti dah tamat gais. now semester akhir makin menghampiri aiceh. last semester last semester. perasaan? takut. hahaha kenapa takut? gila tak takut , rasa mcm nak hadapi sepanjang 5 bulan last semester tu alahai ketaq. fyp 2 dan subjek2 core lg.

selama cuti dua bulan mmg saya bercuti sungguh. sampai berat naik. dok naik sampai bukan double chin dah dok jd triple chin dah ni. sem lepas sem yang sgt susah utk saya. so saya rasa saya deserve utk berehat 2 bulan sebelum bertarung nyawa untuk semester yang terakhir. skrg ni walaupun masih cuti sem, saya dah pun kt johor ni dari hari isnin and now saya tulis entry ni kt library. sunyi tp best. tetiba rindu 'jiran'. jiran dimaksudkan julie and anis kwn julie. saya selalu stay kt bilik 24jam library ni and sebelah saya biasa julie and anis ni thats why panggil jiran. jiran dua tu dah grad dah settle dan abis dah lega. 

saya balik awal sbb nak uruskan nak pakai makmal utk test sample tanah pastu test produk kajian ni. bnyk borang nak isi itu ini so next week dah boleh start rasanya :) doakan ye sbb nak cepat siap saya nak balik. pastu balik awal ni sebab nak jumpa sv nak bincang pasal feedback viva fyp1. so alhamdulillah dua mission balik awal ni tercapai. esok nak g beli rumput n tanah utk kajian rumput yg akan dipantau 2bulan. bab tu kene beli awal.patut beli masa cuti sem kalau tak dah settle 1 kajian dari 4 kajian. biasa la fatehah kan skrg baru mcm aah kan kenapa tak buat masa cuti masa kt umah. tp tu la khamis ritu baru finalized type rumput ngan sv. saya cuba jumpa dia lepas final tp sv taknak so sbb tu baru jumpa khamis ritu.

sem lepas berakhir dengan baik, which is saya bersyukur dengan apa adanya yang dikurniaNya. viva mmg kene hentam tp more kepada lantak kau la nak bebel kt aku janji aku dah settle viva n settle thesis fyp 1. masa tu nak berkejar buat idp projek sbb tu mcm heartless sgt. result sem lepas? alhamdulillah syukur utk segalanya dpt mcm mana pun xpe asalkan lepas. itu jenis saya. saya xkisah org lebih dari saya ke apa ke janji saya dah settle and tak repeat. bapak saya pun cmtu dia just nak dgr clear ke tak clear. sem lepas banyak dugaan stress nangis dalam kereta sbb stress fyp stress projek subjek lain.. tak tido sakit badan tak makan balik library kul 4 5 pagi... duduk library sampai rasa nak muntah..nangis tak boleh balik walaupun rasa nak sgt balik and fatehah berjaya laluinya yeyyyy hahhaha.  

doakan la saya dapat harungi semester akhir dengan tenang lebih teratur dan dipermudahkan segala urusan. amin ya rab. fikir fikir balik saya nie dah mudah give up ada isi borang tamatkan pengajian masa sem 2 ke 3 tah hahaha tp alhamdulillah tinggal lg 1 sem je. mudah mudahan saya dpt la buat something tuk family saya terutama bpk saya mak saya kan. aiceh. doakan yer guys, thanks semoga allah permudahkan urusan kalian juga amin..

No comments:

Post a Comment