Saturday, October 13, 2018

once again rezeki!

salam alaik! 


harini dua entry la masuk. satu tu dari draft yang ni yang harini saya taip. saya busy sebenarnya tp stress fyp yang takde jalan penyelesaian dengan hati yang kt degree tinggal 20%  out of 80% . dengan hati kt rumah, pastu hati mcm menyesal sebab sambung belajar. dalam dok nak bercakap why laa aku x kerja je kenapa gatal pi sambung. actually mcm saya meragui rezeki Allah untuk saya. haiss tehah ni. bersyukur la rezeki awak belajar dulu baru kerja. haiss. tp kita manusia mmg tak boleh stop dari semua ni. semoga Allah xtarik rezeki Dia kt aku.. nauzubillah. sebab kepayahan skrg stressful skrg saya rasaa mcm haisss.. kenapa. memang semua ada jalan penyelesaian tp bila. nak nangis je hari hari hadap tahun akhir.

berbalik pada rezeki, sem ni pun org tnye saya pasal soalan selalu, pasal pointer dekan, pasal kenapa x dekan mcm budak rumah and dpt apa fyp 1. konsep rezeki ni senarnye luas doe, ko kene faham bebetul. contoh la ko dah kawen lama tp xdpt anak. tp kau kaya gilaaaa boleh buat ivf limaploh kali. nampak tak rezeki ko kt mana. sama laaa mcm aku, aku rezeki aku kt lain bukan kt dekan kt pointer sebab tu tak setanding budak rumah saya..diorg rezeki kt dekan kt pointer tp kt lain mungkin x sama mcm saya. sama jugak mcm kwn saya dia GB ok masa poli so x sempat abiskan dia dah tahun akhir tp GB dia x nk buat rayuan, so dia kerja.. dia bayar ptptn diploma dia even x abis lg satu langkah yang terakhir je. tp dia murah rezeki kerja, asal mintak je dpt asal mintak je dpt.. now saya masih harap duit ptptipu tp dia dah g travel dengan duit gaji dia. you see that.

sebenarnya punca semua adalah hati, hati turun ke mulut... mulut tu yang dok compare sana sini. tipu la saya dengan berbekalkan hati manusia yang berbolak balik ni xpernah rasa mcm hermm saya struggle sini dia dah kerja dah enjoy their life dah kawen dah nak kawen and so on what im doing here... ? bila susah final projek rasa mcm why la saya dpt sv tu why saya dpt inovasi another budak sama pa dapat buat questionnaire. ini tidak adil tidak adil bagi ku ini tidak adil tidak adil.. eh nyanyi plak. sebenarnya up entry ni pun sebab nak sedapkan hati sendiri. tambah baca nowadays projek besar banyak tergendala which is involve my sektor yg saya bakal join lepas tamat belajar. how to fight with 20 000 yg diketahui pengalaman besar uruskan projek besar belom lg yg tidak diketahui jumlah yg masih menganggur.? cm ada senior engineer ni tnye how para student engineering dah menyesal belom sambung engineering kerja separuh mati gaji tak separuh mati. so entah beb.... menteri kata kita kekurangan engineer tp bukan kurang cuma takdpt peluang utk ada pengalaman mostly player dalam construction field nie nak kan pengalaman. 10 tahun 5 tahun 100 tahun hahaha so yg fresh and yang belom grad ni takut... haaa ni one of tak percaya rezeki Allah.. hahaha sbb manusia merancang Allah sebaik baik penunai segala perancangan tp kita ni manusia tak lari dari takut. takut. so who ever yg tahu nak hidup dalam positive way tanpa sekelumit rasa negetive do drop your comment here i'll read and appreciate it..blog ni dibuka 18k time tp semua silent reader. haha pemalu mcm saya ke. tp terima kasih sbb sudi baca blog yg x seberapa ini. 

about org keep ckp saya bertuah duduk dengan budak dekan ,like mcm saya tumpang tuah saya ni malang sokmo x bertuah langsung. kalau most people batak dengan tittle like " geng geng maya karin" ouh dia tu geng geng amalina che bakri.. im not that kind of person sbb saya xpernah kesah dgn sapa saya duduk interm of kekayaan dan kepandian. saya duduk saya buat hal saya.. pernah ke nampak kami study saing? tak pun kan... saya tak boleh jd mereka mereka boleh jd saya hahahahaha bodo bila bila masa saje lol. tp saya percaya pada kemampuan saya. orang anggap saya bodo pun biar la.. mcm org ckp "dia tu dlm geng dia dia je yg x dekan tp nak stay ngan dekan.." ouh dalam geng tu dia je biasa biasa lain semua bukan yashe yashe... ni salu bila saya bergaul n org bwg pasal org lain i was like ouh mst selama ni pun org ckp aku mcm ni. lol. nothing impossible. takkan nak ckp dedepan. haha. pastu mcm interm of kecantikan dan popular kan salu saya bawang ngan kwn kwn lain ( 2x5 ) dalam geng dia rasa dia tu biasa je x la cantik sgt mcm yang lain.. lol well nasib geng geng i semua average hahaha xde mcm popular sgt cantik tu cantik tp ada org lain lg cantik hahahahahahaha.. but ofkos dlm semua geng yg saya masuk saya yg paling obes. diorg kurus je.. kurus is gorgeouskan.. even if u mcm mana pun. thats double standard yg i kene hadap selalunya. k well ada je org ckp i muka mcm mamak anggap joke je tp the real is i kecik kecik putih je besar je lasak main panas. pastu now hormone x stabil nak beli produk mahal rasa duit tu utk benda lain lg bagus.. malas pakai sunscreen.  sabau jap aku xkoje lg nnt aku pakai la produk mahal mahal biar putih balik hahaha masa tuu kau diam je tengok je tau. *baca dengan nada riak* 

back to topik. bukan taufiq taufiq tu lain tu mungkin jodoh hahahahahahahahahaa.. gurau je korg jgn nak serius aku xknl mana mana taufiq secara serius dan tidak melibatkan hidup mahupun meninggal dunia pun i just nak ckp topik. krg dahhh salah paham pulekkk. lg satu saya penat serba serbi nak kene explain setiap benda yang saya buat demi menjaga keamanan sejagat. why? why i xleh mcm u guys buat apa u buat guris hati orang because u got some power to do that. why?  faham kan please jangan compare rezeki saya dengan orang sekeliling saya.. sbb saya saya mereke mereka. apa pun dikurniakan saya bersyukur. kita hidup sementara buat la baik dekat semua hidupan mahupun natang dan tumbuhan. mcm saya suka makan kt kedai makcik lawa lawa. saya salu sengkek dalam diam..well bnyk abis kt kereta.. kalau ada duit pun kene anggap xde duit sbb dahulukan duit utk kereta. kene spare. so makan situ even dia mulut suka bahan saya makan sorg tp dia salu bg saya diskaun hahahahahahahhaa. tu yg kita mahu lol. so rezeki saya walaupun allah x tunjuk besar gedebuk cm org lain rezeki saya kecik mcmni saya dah syukur dah atleast xyah bayar sen sen hahaha dari seringgit kalau kene potong 30sen dah xjd seringgit dah..hantar member balik, then singgah makan member bayar makan kita, tu pun rezeki..cuma segala kebaikan dibalas kebaikan jgn la kita biasa kan diri dengan pengharapan lakukan dengan ihklas. other than that between me n Allah saya xnk sentuh. tu rahsia saya. so full entry ni between saya dengan manusia je saya sentuh sbb itu je yg memeningkan kepala.


No comments:

Post a Comment